Translate

15 Ekim 2011 Cumartesi

İş Arıyorum / Charles Bukowski

İş Arıyorum / Charles Bukowski

Philly'deydim ve barmen
evet, dedi, ben de, bana bir bira ver Jim,
dedim, sinirleri yatıştırmak gerek,
iş aramaya çıkıyorum da. sen, dedi,
iş aramak mı?
evet Jim.dedim, gazetede bir şey gördüm de,
deneyim istemiyorlarmış.
hadi ordan, dedi, iş falan istemezsin sen,
elbette istemem, dedim, ama para lazım,
ve biramı bitirip
otobüse atladım ve numaralara dikkat ettim
çok geçmeden numaralar yaklaştı
ve varacağım yere vardım
kordonu çekip otobüsü durdurdum
ve indim.
tenekeden yapılmış büyük bir binaydı
kayarkapı pislikten sıkışmıştı
geriye doğru ittim ve içeri girdim
yerde döşeme yoktu, sadece toprak,
topaklaşmış, ıslak ve leş kokuyordu
testereyle ortadan kesilen ve
delinen şeylerin gürültüsü geliyordu ve içersi karanlıktı
adamlar yukarda kirişlerin üzerinde yürüyor
el arabalarını itiyorlardı
bazıları da makinelerin üzerine oturmuş bir şeyler yapıyorlardı
ve içerde şimşek ve gökgürültüsü kol geziyordu
ve aniden alev dolu bir kova sallanarak kafama
doğru geldi, kükredi ve alevler içinde kaynıyordu
gevşek bir zincire asılmıştı üzerime doğru geldi
biri haykırdı, HEY DİKKAT ET!
ve kovanın tam altında eğildim
üzerimden geçen ateşi hissettim,
ve biri sordu,
NE İSTEMİŞTİN?
EN YAKIN TUVALET NERDE? dedim,
söylediler
girdim
ve çıktığımda alev ve gürültünün arasında
hareket eden adam siluetleri gördüm
kapıya yürüyüp dışarı çıktım
ve otobüse atlayıp bara döndüm, oturdum
ve bir bira daha söyledim, Jim sordu,
ne oldu? beni almadılar, Jim, dedim,
sonra orospunun biri içeri girdi, oturdu ve herkes
ona baktı, iyi görünüyordu, ve hatırlıyorum da
hayatımda ilk defa keşke takımlarımın yerinde bir
vajina ve klitoris olsaydı diye düşündüm, ama 2-3 gün sonra
unuttum ve yine iş ilanlarına bakmaya başladım.

Sanat Edebiyat - şiir oku,aşk şiirleri,çocuk şiirleri,sesli şiir, Şiir Edebiyatı ve Sanat -- Edebi Yazılar - şairler - yazarlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder