Translate

15 Ekim 2011 Cumartesi

Nâzım Hikmet - Kendi Sesinden Şiirleri

Nâzım Hikmet - Kendi Sesinden Şiirleri

Ben bir insan,
ben bir Türk şairi Nazım Hikmet
ben tepeden tırnağa insan
tepeden tırnağa kavga, hasret ve ümitten ibaret...


Ben hem kendimden bahseden şiirler yazmak istiyorum,
hem bir tek insana, hem milyonlara seslenen şiirler.





Hem bir tek elmadan, hem süpürülen topraktan, hem
zindandan dönen insan ruhundan, hem kitlelerin
daha güzel günler için savaşından, hem bir tek
insanın sevda kederlerinden bahseden şiirler yazmak
istiyorum, hem ölüm korkusundan, hem ölümden korkmamaktan
bahseden şiirler yazmak istiyorum.

Nâzım Hikmet



YAŞAMI

Gerçek şair kendi aşkı, kendi mutluluğu ve acılarıyla uğraşmaz. Onun şiirlerinde halkının nabzı atmalıdır... Şair başarılı olmak için, yapıtlarında maddi yaşamı aydınlatmak zorundadır.
Gerçek yaşamdan kaçan ve onunla bağıntısız konuları işleyen kimse, saman gibi anlamsızca yanmaya yargılıdır.

Nâzım HİKMET



Nâzım Hikmet - Kendi Sesinden Şiirleri

01. Salkım Söğüt
02. Nikbinlik
03. Haber
04. Angina Pektoris
05. Yirminci Asra Dair
06. Kız Çocuğu
07. Japon Balıkçısı
08. Akkaranfil
09. Stransium 90
10. Dünya, Dostlarım ve Toprak
11. Kerem Gibi
12. İstanbul'dan Mektup
13. Türk Köylüsü
14. Büyük Taarruz 1
15. Büyük Taarruz 2
16. Büyük Taarruz 3
17. Ceviz Ağacı
18. Bahri Hazer
19. Güz
20. Münevverin Doğum Günü
21. Yaşama Dair 1
22. Sen
23. Uyanış
24. Akşam Gezintisi
25. Gecenin Saat Biri
26. Doğum
27. Memet
28. Memleketim
29. Vapur
30. Bor Oteli
31. Sofra
32. Salatalık
33. Dörtlük
34. Yine Yağmur Üzerine
35. Umut
36. Ruhun
37. Kar Kesti Yolu
38. Merih'e Giden Cosmos
39. Mavi Liman
40. Kıyıdaki İhtiyar
41. Masalların Masalı
42. Büyük İnsanlık
43. Giderayak
44. Hasret
45. Türkü
46. Yaşama Dair 2


Download
Sanat Edebiyat - şiir oku,aşk şiirleri,çocuk şiirleri,sesli şiir, Şiir Edebiyatı ve Sanat -- Edebi Yazılar - şairler - yazarlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder