Translate

1 Eylül 2013 Pazar

BİR BAYAN GÖZÜYLE ABİYE….






Bir daha dünyaya gelecek olsaydım inan erkek olarak gelmek isterdim…..
Bu dünyanın içindeki pislikleri biraz olsun temizleyebilmek için, bunu gerçekten çok isterdim…


En azından kendi adıma, yapabildiklerim kadarı ile…
Kadın olarak yapılamaz mı, yapılır tabi.. 
Yapılır..
Ancak öncesinde yapman gereken daha önemli bir şey var… 
“Namusunu korumak”…

Daha lise çağlarımda başladım ben bu savaşa..
Güzel olarak dünyaya gelmenin bir bedeli bu galiba…
Herkes çok güzel olduğumu söylüyor, iltifatlar ediyordu bana…
Hatta hiç tahmin etmediğim insanlar bile vardı arasında..
Kart zampara denilen tipler, babamın arkadaşları, öğretmenlerimden bir kaçı…
O zamanlar bilemiyordum.. 
Söylenenler hoş geliyordu kulaklarıma…
Güzel kız olmuşsun…
Sen ne kadar büyümüşsün kız böyle… 
Vay bu saçlar çok yakışmış, bu bluz seni çok seksi göstermiş…..
Mesela otobüsle gider gelirdim okula..
Kalabalık, bir sürü insanın itiş kakış bindiği birer konserve kutusu gibi…
O zamanlar bilmiyordum bir erkeğin, bana dokununca bu kadar etkileneceğini..
Çocukluk galiba…
İnsanlar birbirlerinin üzerine abanırlar, ve normal sayarlardı bunu..
Ve ben sonradan öğrendim ki, 
Otobüste bile korumam gerekliymiş namusumu…
Evlendim sonra hatta çocuğum oldu, mutluydum güya…
Dostlarımız vardı, eşimin arkadaşları arasında..
Evimize gelir giderler, çay kahve içilir ve muhabbetler olurdu aramızda..
Ve o zamanlar bile ben halen safmışım galiba…
Eşimin arkadaşlarından bile şüphe duymalı, hep mesafeli durmalıymışım onlara…
Abi, 
İnsan arkadaşının karısına asılır mı?..
Öğrendim abi, asılanlar oluyormuş şu kirlenmiş dünyada….
Diyesim o ki canım abim, ben kendimi korumaya uğraşmaktan, dünyayı kurtaramadım..
Bağışla…


Halit ÖZKAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder